Nowoczesny transport jest potrzebny, żeby Polska rozwijała się gospodarczo. Razem chce kolei dużych prędkości. Bronimy połączeń zaplanowanych w ramach CPK. Tych inwestycji nie wolno opóźniać! – mówił na dworcu w Gliwicach Adrian Zandberg.

Kolej dużych prędkości to część systemu. Równie ważne są nowe linie regionalne. Liderka śląskiego Razem, pani inżynier Alicja Musiał, wywalczyła już połączenie kolejowe do Bohumina. W nowej kadencji Sejmiku Śląskiego chcemy doprowadzić do przywrócenia codziennych połączeń na kolejnych liniach – mówił Adrian Zandberg. Parlamentarzyści Razem przyjechali do Gliwic, żeby wesprzeć Alicję Musiał, która kandyduje do Sejmiku Województwa Śląskiego z list Lewicy.

Dostępny transport publiczny decyduje o szansach życiowych. Jakie szkoły można wybrać, jakie studia, czy można dojeżdżać do pracy. Sam przez wiele lat dojeżdżałem na studia do Katowic z tego właśnie dworca – podkreślał poseł Maciej Konieczny, który sam pochodzi z Gliwic. – Dobry transport publiczny to równość szans – dodał.

Alicja Musiał przedstawiła plany kolejowe Razem w województwie. – Wywalczyliśmy pociągi Kolei Śląskich do Bohumina – przypominała kandydatka. – Nasza petycja zakończyła się sukcesem i od niecałego roku możemy znów poruszać się tą trasą. Działamy razem ze stowarzyszeniem Kolej na Knurów w sprawie przywrócenia codziennych połączeń na trasie Gliwice - Rybnik, właśnie przez Knurów. Tego jeszcze nie udało się osiągnąć oddolnie, ale jako radna sejmiku zajmę się tym priorytetowo. Potrzebujemy połączeń Kolei Śląskich, których brakuje na trasie Gliwice - Pyskowice Miasto, a także połączenia przez Siemianowice i Piekary Śląskie, które są na niechlubnej liście największych polskich miast bez połączeń pasażerskich – dodała Musiał.

Rozwój kolei to działanie długoterminowe. Moim priorytetem będzie powiększenie taboru Kolei Śląskich. Wtedy po modernizacji linii Gliwice - Ruda Kochłowice - Katowice oraz nitka Bytom - Tarnowskie Góry będziemy mogli uruchomić tam od razu sensowną liczbę połączeń – zapowiedziała Musiał.

Koalicyjny Komitet Lewicy zapowiada intensywną walkę z wykluczeniem transportowym poprzez dotacje transportowe, które będzie można przeznaczyć wyłącznie na organizację lokalnego transportu publicznego.