W drugim dniu swojej prekampanijnej trasy kandydat Partii Razem w nadchodzących wyborach na Prezydenta RP Adrian Zandberg odwiedził Kutno, gdzie wspólnie z posłanką Pauliną Matysiak mówił o koniecznych inwestycjach kolejowych.

Koleje dużych prędkości to ważna rzecz i to, że ich w 2025 roku nie mamy, to jest sprawa, delikatnie mówiąc wstydliwa i jest to wielka wina kolejnych rządów, które nie przeprowadziły kluczowych inwestycji. Nie potrafili tego zrobić przez całe dekady.

- mówił Adrian Zandberg

Paulina Matysiak i Adrian Zandberg na peronie Dworca PKP w Kutnie. Fot. Dawid Majewski z Razem

Podczas spotkania z wyborcami, oraz mediami Zandberg poruszył także kwestię zaniedbań w budowie połączeń lokalnych. Przekonywał, że ten temat znajduje się zupełnie poza wyobraźnią polityków:

Duże prędkości połączą ze sobą metropolie. Większość Polaków nie mieszka jednak w wielkich miastach. Ta większość musi mieć prawo do porządnej jakości transportu publicznego. Rząd uważa, że temat załatwi szybkie połączenie między Warszawą a Poznaniem. To nie wystarczy. Potrzebujemy inwestycji w transport lokalny, w linie którymi ludzie każdego dnia dojeżdżają do pracy.

- przekonywał Adrian Zandberg

Lokalizacja konferencji blisko Dworca PKP w Kutnie okazała się nieprzypadkowa. Posłanka Partii Razem z Kutna Paulina Matysiak zabiega o wzmocnienie lokalnych połączeń z miasta. Jak przekonywała, podróż pociągiem z Kutna do Łodzi może trwać od 40 minut do nawet półtorej godziny. Posłanka zwracała uwagę, że winny temu jest brak drugiego toru na linii kolejowej nr 16, co znacząco ogranicza jej przepustowość.

Paulina Matysiak i Adrian Zandberg pod Dworcem PKP w Kutnie. Fot. Dawid Majewski z Razem

W tej sprawie kierowałam już zapytanie do ministra infrastruktury rok temu. W odpowiedzi była mowa o przeprowadzeniu analiz i różnych wariantach inwestycji, które poprawiłyby drożność na tym odcinku. Dzisiaj mówię „sprawdzam” i pytam prezesa PKP PLK o postępy.

- informowała kutnowska posłanka Paulina Matysiak.

Zandberg oraz Matysiak przekonywali, że budowa drugiego toru jest niezbędna, aby zwiększyć liczbę pociągów i uatrakcyjnić czas przejazdu. Skorzystaliby z tego nie tylko pasażerowie z Kutna, ale również podróżni relacji dalekobieżnych. Zainteresowanie tą linią zwiększy się w przyszłości, kiedy zostanie uruchomiony Centralny Port Komunikacyjny.